Skousen - Bolbro
Danmarks førende og mest erfarne…
Kingo-Tech | Vi samler dine IT tråde
Kingo-Tech er en Odenseansk IT…
Bryggeriet Vestfyn
A/S Bryggeriet Vestfyen er et…
Rosa Danica
Rosa Danica A/S er en moderne…
Climacell - NAturlig isolering
Climacell Nature - borfri…
Udvikling Fyn
Udvikling Fyn er ejet af fem fynske…
Riwall
Liftudlejning
Xtreme
Det danske varemærke Xtreme blev skabt…
Skoda Odense
ŠKODA Odense er en del af Semler…
Konica Minolta
Velkommen til Konica Minoltas Business…
SRAM
Cycle Service Nordic ApS er nordisk…
Bergholdt
Med masser af erfaring fra 15 år i…
Nyt Syn - Otterup
NYT SYN præsenterer nu, i samarbejde…
Fyens Stiftidende
I 1771 fik Christian Gormsen Biering…
Odense Cykelbane
Odense Cykelbane

Kommende begivenheder

28 okt 2017 09:00 - 12:00
MTB-Kidzhyggeformiddag
31 dec 2017 10:00 - 12:30
Champagnecykling

Søgefunktion

Hjemmeside statistik

Antal visninger af artikler
885071

- Seneste nyheder i overskrifter


Vi er desværre havnet i en kedelig situation hvor Craft ikke har fået sendt vores for længst afgivne ordre i produktion!
Vi forventer derfor at tøjet tidligst er fremme i uge 19. som begynder mandag den 7. maj - vi skal nok udsende mail herom ligesom vi sætter det på hjemmeside og Facebook.
 
Crafts salgschef Peter Nørby påtager sig det fulde ansvar for dette og har fremsendt mail til Cykling Odense her om, du kan se mailens indhold herunder:
"Kære John og Claus,
 
 
Det er en meget beklageligt case vi er havnet i.
 
 
Fabrikken har desværre afventet godkendelse på de nye dele og ikke sat de allerede godkendte dele i produktion. Derudover er der pt 10-11 ugers leveringstid på produktion. I alt en meget lang produktionstid.
 
 
Forventet produktionstid er mellem 8-10 uger EFTER FYSISK GODKENDTE PRØVER. Det betyder desværre, at ordren først bliver effektiv når prøver er godkendt, og ikke når man sender ordren.
 
Dog er der styles, som ALLEREDE ER GODKENDT. Dette er en fejl fra vores/fabrikkens side.
 
 
Jeg har prøvet alt, og kan ikke få leveringen længere ned end allerede oplyst i forrige uge.
 
 
Det beklager vi.
 
Best regards
 
Peter Nørby
Salesmanager Craft Denmark"
 

MTB i Cykling Odense

af Michael Styrk


Solen skinner og foråret banker på døren!

 

MTB-Sæsonen starter lige om lidt, med første afdeling af SRAM-ligaen i Århus, den 1. april. Dette er en perfekt mulighed for at booste kondien inden landevejssæsonen starter.

 

Der er løb i alle licensklasser + motionsløb. For eliten rangerer løbet som et UCI kategori 2 løb, hvilket vil tiltrække de bedste MTB-ryttere i Skandinavien.


Derfor afholder vi fællestræning på MTB tirsdag den 27. marts kl 17.00 med afgang fra banen, samme sted som landevejstræningen afgår fra. Der er teknisk træning og fartleg på programmet. Michael Styrk vil stå for træningen. Der vil blive samlet op efter intervallerne, så alle kan deltage. Vi er tilbage ved klubhuset kl. 19, hvor man kan tage et bad og deltage i klubaften.

 

Gennem sæsonen vil vi HVER tirsdag før SRAM-ligaens afdelinger, arrangere fællestræning på MTB kl 17. Dette er en perfekt mulighed for at støve teknikken af, få lidt fart i benene og koordinere fælleskørsel til løbene.

 

Det er desuden besluttet at terrænsportudvalget betaler startpengene for klubbens ryttere til alle afdelinger af SRAM-ligaen, samt DM i Vejle d. 15. juli.

 

Vi håber at dette kan være spiren til en voksende MTB-kultur i Cykling Odense.

 

Datoerne for SRAM-ligaerne er år:

1.4: SRAMliga 1, Århus (ÅMK)

13.5: SRAMliga 2, Kolding (MTB Kolding)

3.6: SRAMliga 3, Silkeborg (MTBK-Silkeborg)

10.6: SRAMliga 4, Varde (Varde CK)

15.7: DM XCO, Vejle (MCV)

2.9: SRAMliga 5, København (HMTBK)

 

Tjek SRAM-ligaens hjemmeside ud på http://mtbliga.dk/

 

 

Det nye licensansøgningssystem er nu klar til brug

Vi har desværre ikke modtaget nogen orientering/vejledning fra DCU om hvordan det nye licensansøgningssystem virker.

Derfor har jeg herunder og efter bedste evne, selv udarbejdet en vejledning som jeg håber du kan støtte dig til.

Jeg vil forsøge at forbedre vejledningen her de næste dage, men her er første version.

 

Med venlig hilsen

John Smed

 

Fra vores hjemmeside skal du trykke på ikonet:

  • Onlinetilmelding resultater og licensansøgning
  • Propositioner
  • Herefter går du nederst i løbsoversigten til det "løb" der hedder "Licensansøgning 2012" - hvor du trykker på "Propositioner"
  • Herefter kommer der en lang beskrivelse, du skal her scrolle ned i bunden af denne beskrivelse, hvorefter der kommer en vejledning:
GENTEGNING AF LICENS:
Team licenser fremsendt via DCU afregnes direkte med DCU via opkrævning.
De licenser der er registreret manuelt med en gammel blanket og afregnet manuelt via klubben skal ikke foretage licensansøgning på ny.
De licenser der er registreret manuelt med en gammel blanket men endnu ikke afregnet via klubben arbejdes der på at få ind i dette system for afregning. (fremgår endnu ikke).
For øvrige gentegninger har Distriktet en formodning om hvilken klasse den enkelte rytter/leder skal tilmeldes.
Derfor programmeres licenstilmeldingen ud fra hvor hvilken årgang man er, hvilken klasse man senest har kørt og hvilken klub man senest har haft licens for. Det formodes at man benyttes samme chip som i 2011. Under overskifter "der er flere vigtige meddelselser" er en liste med de oplysninger Distriktet har registreret i hoveddatabasen, skulle der være fejl heri sendes mail med korrektioner til fam.breiner@mail.dk(herunder klubskifte) EFTER licens er tegnet og hoveddatabasen vil blive tilrettet.
Tryk på tilmeldingslink øverst i proportionerne for at gå til licenstilmeldingsedlen.
NYTEGNING AF LICENS:
Tryk på tilmeldingslink øverst i proportionerne.
Benyt funktionen "uden dansk licens"
Derefter skal så vælges den licensklasse, man skal have licens i.
Klasse "U17-A % AMB chip" ELLER "U11-U16P % AMB CHIP" vælges afhængig af årgang
UCI kode tastes (består af Den+fødselsår+fødselsmåned+fødselsdato fx 24/1-75 = Den19750124).
For deltagelse på landevej tilvælges
AMB chip køb eller leje. (Hvis man kun skal deltage på MTB tilkøbes katena chip ved første løbstilmelding).
Navn, klub tastes manuel manuelt.
Send efterfølgende mail til fam.breiner@mail.dk med foto, UCI kode, klasse, adresse, tlf og evt AMB-chip nr. man har fået af klubben. (ejerchip eller lejechip fra kommision).

Stumpemarked og cykelkurvsaften

 

Har du "stumper" liggende på hylden og har du lyst til fællesspisning?

Så holder vi "stumpemarked"  og "cykelkurvsaften",  tirsdag den 13. marts kl. 19.00.

På stumpemarkedet kan du købe/sælge/bytte alt hvad der relaterer sig til cykelsporten - såsom

  • tøj
  • sko
  • alle former for cykeldele
  • cykler
  • værktøj 

Fællesspisningen foregår sådan at alle hver i sær selv medbringer maden som vi så sammen spiser i klubhuset.

Hvis vejret er til det, tænder vi op i vores grill.

Du kan støtte klubben ved at købe drikkevarer til følgende priser:

Vand: 5,- kr.

Øl: 10,- kr

Et glas vin: 10,- kr

En falske vin: 50,- kr

Kaffe: 5,- kr

Hvis der er en eller flere forældre der vil bage en kage - så siger vi ikke nej.

 

 

Æresmedlem Bendt Pedersen blev i lørdags tildelt Nordisk Cykle-Forbunds ærestegn.

En hæder der i forbundets 99 årige historie med Bendts tildeling kun er uddelt 16 gange.

Det var Peder Pedersen der tildelte Nordisk Cykle-forbunds ærestegn og blandt gratulanterne var også formand for Cykling Odense, Claus Rasmussen. 

Stort tillykke fra Cykling Odense, og stor tak for en altid hjælpende hånd!

Skrevet af Morten Breiner, DCU

Hermed en lille opdatering på det kommende elektroniske licenssystem.

For rytter/ledere på DCU klubhold og kontinental team skal licensansøgning indsendes direkte til DCU Brøndby som tidligere.

For øvrige: I korte træk er tanken at rytteren udfylder licensansøgning online (uploader evt foto ved nytegning eller hvis man er træt af det gamle) og bliver opkrævet licens og evt AMB chip ved licenstegning, systemet sender automatisk mail til rytteren hvor denne godkender licensansøgningen.

Bemærk evt. chipnummer skal påføres ved licenstegningen.

Straks herefter tilgår mail klubformand (eller licensansvarlig) som godkender rytteren, hvorefter rytteren er betragtet som licenshavende og i princippet startberettiget.

Rent praktisk (i sæsonen) skal distriktet have 10 dage til slutregistrering (klargøring af licenskort, numre og evt AMB-chip).

Systemet vil være operationelt primo marts (forsinket i forhold til oprindelig plan), derfor skal de ryttere der skal benytte licens til cross, bane eller udlandet til og med primo marts udfyldes og indsendes en licensansøgning på gammeldages facon til distriktet.

Bemærk licens for deltagelse i de 2 Nordtyske løb tegnes via det nye system og udleveres på formandsmøde 18/3.

Licenser der registreres manuelt/gammeldags facon afregnes til distriktet på 7890-1515615 via bankoverførsel med klubnavn som primær reference, de der allerede er registreret manuelt opkræves af distriktskassereren hos klubben og disse ryttere skal ikke som tidligere skrevet i 2012 tegne licens via det elektroniske system.

Klubben kan vælge at lade den enkelte afregne direkte med distriktet.

Som skrevet i tidligere rundsending indebære dette også at vi har udsat afleveringsfristen for AMB chips til forårsmødet i marts, da jeg naturligvis ikke ønsker flere licenser til manuel (dobbelt) registrering end højest nødvendigt.

Det vil dog for klubben som altid være en god ide at få styr på de chips der har været lejet.

Chippris 2012

Leje 180,- kr

Køb 750,-  kr

Licenspris 2012

U11-U16P 325,- kr

Øvrige 600,- kr

PS: Skrevet af John Smed

Så snart tilmeldingssystemet er klart vil der blive lagt link på vores hjemmeside.

Århus (Odense) København

 

Motionsafdelingen arrangerer i år tur til det genopstående Århus København, hvor vi står på løbet i Odense.

Når du tilmelder dig løbet skal du gå ind på http://www.aarhus-kobenhavn.dk/.

For at alle Cykling Odense ryttere køre i samlet flok, skal du tilmelde dig på følgende måde:

  • tilmeld dig med start fra Odense kl. 12.33
  • tilmeld dig holdet med 24 km i timen
  • tilmeld dig på holdkode COCO2012

Har du spørgsmål vedrørende selve løbet, tilmelding og andet er du meget velkommen til at kontakte Kim Abrahamsen på  ki-ma@dsa-net.dk Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. eller telefon 40 17 67 69

 

Ta med Cykling Odense på træningslejr i Frankrig

 

Cykling Odense med Anders Fiala i spidsen, arrangerer træningslejr til Nice i uge 11.

Uge 11 er fra lørdag den 10. marts til lørdag den 17. marts.

Vi skal bo i lejlighed og prisen for en lejlighed bliver 800, kr. pr. person.

Transporten derned kan foregå på to måder.

Der er mulighed for at flyve der ned med Norweden for 1200,- uden cykel, man skal selv booke fly da det er personligt hæfte, vi kan ikke
gøre det som gruppe!

Det er naturligvis også muligt selv at kører, hvis det er at foretrække.

 Vi vil forsøge at finde et køretøj så vi kan fragte alle cyklerne i denne til en pris af 300,- kr, hvilket er billigere end at sende cyklerne med fly.

Vi laver et fælles indkøb af morgenmad der nede, aftensmaden kan vi også selv lave eller vi kan finde en resturante som vi laver en aftale med.

Forvent ca 1500,- til mad.

Alt i alt vil turen kunne gøres for ca. 3500,-  for hele turen.

Vi holder infomøde om turen i vores klubhus henholdsvis torsdag den 26. januar kl. 19.00 eller torsdag den 9. februar kl. 19.00.

Du er også velkommen til at kontakte undertegnde Anders Fiala på telefon 22 88 98 02. 

 

Af Morten Breiner, DCU Jysk/Fynsk

Idet det er besluttet at licens for 2012 vil komme til at foregå elektronisk er hermed en lille rettesnor.

Selve det systemtekniske kan jeg p.t. ikke gå i dybden med, da det endelige system er under udarbejdelse.

Det er planen, at det online system vil være operationelt primo februar, derfor skal de ryttere der skal benytte licens til cross, bane eller udlandet i januar / februar udfyldes og indsendes en licensansøgning på gammeldages facon til distriktet.

Dog skal der ikke medsendes afregning for disse licenser, idet rytteren vil skulle lave et elektronisk eksemplar (med der tilhørende afregning) når systemet kommer op at stå.

For rytter/ledere på DCU klubhold og kontinental team skal licensansøgning indsendes direkte til DCU Brøndby som i plejer.

Som skrevet i tidligere rundsending indebære dette, at vi har udsat afleveringsfristen for AMB chips til forårsmødet i marts, da jeg naturligvis ikke ønsker flere licenser til manuel (dobbelt) registrering end højest nødvendigt.

Det vil dog for klubben som altid være en god ide at få styr på de chips der har været lejet for indeværende år.

Chippris 2012: Leje 180,- / Køb 750,-

 

Lørdag den 4. februar arrangerer Cykling Odense atter tur til seksdagesløbet i Ballerup.
Alle medlemmer, sponsorer og hyppige hjælpere er velkommen.
Vi tager fra Odense Cyklebane, lørdag den 4. februar kl. 16.00 og forventer at være hjemme omkring kl. 0.3.00.
Tilmelding sker efter først til mølle princippet ved henvendelse til Claus Rasmussen.
Dette kan ske pr. telefon på 20 32 73 83 eller ved at sende en mail på clausr@stofanet.dk.
Priserne
Pris for transport og billet inklusive siddeplads er kr. 475,00.
Hvis du foretrækker en ståplads er prisen kr. 345,00 kr.
Sidste tilmeldingsfrist er tirsdag den 24. januar.

 

 

Kære alle medlemmer, venner og hjælpere i Cykling Odense

Hermed en julehilsen fra Cykling Odense.

Cykling Odense vil gerne sige tusinde tak for det forgangne år.

Vi ønsker dig og din familie en rigtig glædelig jul samt et godt nytår.

De varmeste julehilsener.
Claus Rasmussen

Formand for Cykling Odense

 

 
Mandag den 16. januar kl. 17.00 inviteres alle medlemmer og venner af Cykling Odense til at sætte deres fingeraftryk på Cykling Odense.
 
Med udgangspunkt i vores organisationshåndbog, som du kan finde på vores hjemmeside under downloads, vil vi kigge i krystalkuglen for de næste par år og sammen forhåbentligt få lagt nogle gode rammer for de næste 2 til 3 år i klubben.   
 
Mødet er åbent for alle som ønsker at bidrage med gode ideer og indsatser for fremtiden.
 
Af hensyn til forplejning, vil vi gerne bede dig tilmelde dig på denne mailadresse smed.john@gmail.com

 

Nytårsdag den 31. december kl. 10.00 inviteres alle ryttere, hjælpere, forældre og venner af Cykling Odense til "Champangecykling Nytårsdag".

Vi mødes kl. 10.00 ved tunnellen v. cyklebanen, hvorefter vi køre en tur på ca. 1½ time ud i de fynske vinterlandskaber.

Vi er hjemme igen kl. ca. 11.30, her vil klubben gerne være værter for en tallerkenfuld varm suppe, kaffe, øl eller vand og da vi jo kalder det "Campangecykling Nytårsdag", vil der naturligvis også være et glas champange.

På vegne af Cykling Odense

Anders Fiala

 

 

Torsdag kl. 18.30 arrangeres der Croos/MTB træning på og omkring Odense Cyklebane.

 

Selv om vi tænder for lyset på cyklebanen, er det en god ide at have lys på din cykel. 

 

Træningen er naturligvis gratis for alle medlemmer, men herudover tilbydes ryttere som ikke er medlem af Cykling Odense til at deltage i træningen, ved at købe et træningskontingent.
 

Træningskontingentets priser kan ses herunder:

  • Enkeltrytter som ikke er medlem af andre klubber: 150,- kr.
  • Ryttere fra andre klubber betaler for de første 5 ryttere 500,- kr., mellem 6 og 10 ryttere 1000 kr og flere end 10 ryttere 1500 kr.
     

 

Julegløgg og æbleskiver

 

Mandag den 19. december er det den sidste klubaften i 2011.

Det er også den sidste gang vi holder klubaften på en mandag.

Fra 2012 flytter vi som angivet andet sted på vores hjemmeside, klubaften til tirsdag.

Da det også er ved at være jul vil vi gerne invitere alle medlemmer og venner af Cykling Odense til en god kop kaffe og et glas julegløgg med tilhørende æbleskiver.

 

25% på tøj – hvis du stadig mangler at købe den sidste julegave

 

Vi skal først i det nye år bestille tøj hjem.

Der er en række størrelser som enten er udsolgt eller ved at være  udsolgt.

Inden vi bestiller tøj hjem igen vil vi gerne have solgt yderligere ud – derfor giver vi denne mandag julerabat på 25%.

 

I 2012 vil klubaftnerne fremover være om tirsdagen.

 

Ideen om at flytte klubaftenen fra mandag til tirsdag er fostret som følge af en række møder efteråret igennem.

 

Vi har herunder i alfabetisk orden forsøgt at sammenfatte hvad udbyttet for vores medlemmer vil være:

 

·         Der kan ansøges om licens

·         Der kan der arrangeres et par grillaftener eller anden madordning

·         Der kan købes tøj

·         Der kan måske være nogle spil, så som petaunge, skak og andre

·         Du kan koordinere samkørsel til løb

·         Forældre som afleverer og afhenter deres børn til træning, kan samles i klubhuset og måske her komme til at kende hinanden bedre

·         Klubbens PC kan stå åben og anvendes til surfing og tilmelding til løb

·         Når rytterne kommer hjem fra træning mødes rytterne med hinanden, på kryds og tværs af alder, hvilket kan medvirke til en mere lempelig overgang fra ungdom til junior/senior, da de kender hinanden

·         Rytterne kan drøfte dagens træning med deres træner

·         Vi vil arrangere en række foredrag/begivenheder sæsonen igennem

·         Vi vil sælge kaffe, vand og øl

 

 Vi er naturligvis forberedt på, at det nok vil tage lidt tid, inden det bliver forankret i klubben, men vi er indstillet på at prøve det i hele 2012. 

 

 

Af Morten Breiner, DCU Jysk/Fynsk

Idet det er besluttet at licens for 2012 vil komme til at foregå elektronisk er hermed en lille rettesnor.

Selve det systemtekniske kan jeg p.t. ikke gå i dybden med, da det endelige system er under udarbejdelse.

Det er planen, at det online system vil være operationelt primo februar, derfor skal de ryttere der skal benytte licens til cross, bane eller udlandet i januar / februar udfyldes og indsendes en licensansøgning på gammeldages facon til distriktet.

Dog skal der ikke medsendes afregning for disse licenser, idet rytteren vil skulle lave et elektronisk eksemplar (med der tilhørende afregning) når systemet kommer op at stå.

For rytter/ledere på DCU klubhold og kontinental team skal licensansøgning indsendes direkte til DCU Brøndby som i plejer.

Som skrevet i tidligere rundsending indebære dette, at vi har udsat afleveringsfristen for AMB chips til forårsmødet i marts, da jeg naturligvis ikke ønsker flere licenser til manuel (dobbelt) registrering end højest nødvendigt.

Det vil dog for klubben som altid være en god ide at få styr på de chips der har været lejet for indeværende år.

Chippris 2012: Leje 180,- / Køb 750,-

 

 

 

 

Bemærkninger til kalenderen oktober 2011 til marts 2012

 

 

Torsdagstræningen indendørs i Odense Idrætshal fra 27. oktober til marts vil være en kombination af spinning, løb og styrke – og balanceøvelser. Mødested er i forhallen.

Træningen bliver delt op i to grupper efter alder/antal og behov. Et hold  kl. 17.00 til ca. 19.00 og et hold kl. 19.00 til ca. 21.00. Dette er udgangpunktet men enkelte ryttere vil af trænere blive rykket hvis der er behov for dette.

 

Husk til alle torsdagstræninger at medbringe følgende:

  • Tøj til spinning

  • Cykelsko. Det er en rigtig god ide at skifte til de alm. røde LOOK klamper for at undgå pedalskift.

  • Indendørs sko

  • Liggeunderlag (håndklæde eller tæppe kan også bruges) til øvelser på gulv

  • Vanddunk med drikkelse

  • Skiftetøj til efter træningen (der er mulighed for at tage bad efter træningen, hvis du ønsker dette så husk håndklæde)

 

 

Landevejstræning

·         Lørdage på anførte datoer kl. 13.00 til ca. 15.00, mødested er klubhuset, Højstrupvej 9

Ved tvivl om aflysning Kontakt Ulla (31163707) el. Per (26355120) ml. kl 10-11

 

·         Søndage (fra januar) på anførte datoer kl. 10.00 til ca. 12.00, mødested er klubhuset, Højstrupvej 9. Aflysning af søndage vil foregå pr. mail senest lørdag

 

MTB/cross

·         Tirsdage på anførte datoer kl. 17.30 til ca. 18.30 på cyklebanes område

·         Søndage på anførte datoer kl. 10.00 til ca. 12.00, mødested er klubhuset, Højstrupvej 9, hvis ikke andet bliver meddelt pr. mail.

·         Link til mødesteder Hole Skov , Stige Ø , Hesbjerg Skov , Skovsøen Odense , Åløkkeskoven, Skt. Klemens

 

 

Kommende U17 + U17 og Dame Junior

  • Landevejstræningen lørdage er fra Møllemarksvej ved tunnelen kl. 10.00. Her trænes der med seniorerne.

  • Søndage kl. 10.00 ligeledes fra tunnelen på Møllemarksvej

  • Træningen for denne gruppe starter officielt op d.1. nov.

  • Tjek Facebook for at se den planlagte træning og evt .ruten.

 

Nye ryttere kan, når det er aftalt på en klubaften, starte til torsdagstræningen.

 

Trænings – og aktivitetskalenderen vil blive opdateret, hvis der kommer ændringer eller tilføjelser, så husk at tjekke din indbakke jævnligt. Er du i tvivl så er det kalenderen på hjemmesiden der er gældende.

 

 Se selve kalenderen ved at tykke på linket, "Træning - børn og unge"

 

Venlig hilsen

Børne- ungeudvalget og trænergruppen

 
 
Omkring 75 deltagere var med ved Cykling Odenses årlige klubfest. Som du kan se af billedgalleriet på vores hjemmeside, var det en munter og virkelig hyggelig aften.
 
Det var 4. gang, at vi holdt klubfesten i kombination med vores sponsorløb, vi har ikke det endelige resultat af sponsorløbet endnu, men der skal lyde en stor tak til alle sponsorer og medlemmer som har hjulpet til med at skaffe sponsorer.
 
Traditionen tro uddeles der pokaler ved klubfesten
 
Pointpokalen ungdom/junior og senior gik til Emil Wårsøe
 
Pointpokalen drenge/piger gik til Christian Bahr
 
Klubmsterskabspokalen gik til Rasmus Sterobo
 
Klubmesterskaberne for:
  • U 11 blev vundet af Robin Skivild
  • U 13 blev vundet af Christian Bahr
  • U 15 blev vundet af Rasmus Lund Madsen
  • U 16 piger blev vundet af Anika Rasmussen 
Figtherpokalen for seniorer gik i lighed med pointpokalen også til Emil Wårsøe
 
Figtherpokalen til børn gik til Tobias Thornfeldt Nissen
 
Hjælperpokalen i år blev delt af to hjælpere - nemlig Carsten Olsen og Per Juul og endelig fik Søren Vagtholm klubbens "grandseniordiplom".

 

Dermed mister Danmark et kontinentalt hold i 2012. På nuværende tidspunkt er der dog offentliggjort flere nye hold, så rytterne kommer ikke til at mangle arbejde i 2012.  

Det er med sorg i sinde, at vi må meddele, at der ikke er et elitehold på herresiden, der hedder Team Energi Fyn i 2012.

Det har ikke været muligt at skaffe de fornødne midler til et budget, hvor vi kunne blive i stand til at lønne noget personale i et vist omfang. Der ligger et kæmpe arbejde i at gøre klar til et løb, være ude til løb og så rydde op efter et løb. Ikke bare en weekend, men weekend efter weekend, og det kan vi ikke klare på frivillig basis mere.

Vi er selvfølgelig også kede af det overfor de sponsorer, som var klar til at støtte os i 2012, men vi håber på forståelse fra deres side og håber, at der fortsat kan være et samarbejde med Cykling Odense, som er moderklubben bag teamet.

Team Energi Fyn er et traditionsrigt hold

Team Energi Fyn har i mange år klaret sig for små midler, men gang på gang har holdet være med til at udvikle store fynske talenter, som f.eks. Alex Rasmussen, Casper Jørgensen og senest Jesper Hansen. 

Vi har gennem de seneste ni år kørt et team på ’beskedne’ midler, og takket være mange frivillige kræfter har vi været i stand til at skabe mange rigtige gode cykelryttere, men tiden er inde til, at der skal mere til. Vi har haft et virkeligt godt samarbejde med vores hovedsponsor, Energi Fyn, og det håber vi da også kan fortsætte, men de er ikke i stand til at løfte opgaven alene, og det er jo helt fair.

Comeback i 2013?

Vi håber på, at det fynske elitehold kan rejse sig igen i 2013, men det er endnu uvist, da holdet skal bruge 1,5 millioner kroner for, at det skal lykkedes. 

At vi strækker våben i 2012, betyder ikke, at vi ikke har kapituleret helt. Vi vil bruge kræfterne på at arbejde frem mod 2013, og vi går straks i gang med at sondere terrænet for sponsormuligheder. Vi vil arbejde på, at vi kan skaffe nok økonomi til at være klar igen i 2013. Vi ser for os, at vi skal ramme cirka 1,5 million for at kunne lave et hold, der har en fornuftig slagkraft. At flere hold nok har mere, er vi ikke så bekymret over, da vi trods alt har andre styrker end økonomi. 

Talentarbejdet vil ikke stoppe i Odense trods, at Team Energi Fyn stopper.

Samtidig skal 2012 også være et år, hvor vi forstærke vores talentarbejde i Cykling Odense. Vi har mange unge ryttere, som har det man kalder "talent". Det har vi også på pige/damefronten, så her vil vi også gerne lave et større stykke arbejde. Vi vil blandt andet gerne være med til at få flere damer til at køre rigtig cykelløb. Samtidig ligger cykel- og atletikarenaen også beslag på en hel del kræfter, ligesom klubbens øvrige arrangementer kræver tid, så der er rigeligt at se til i Cykling Odense.

 

 

Vores hjemmeside har sommeren over været plaget af, at vi ikke har kunne opdatere vores fotogalleri, p.g.a. nogle versionskonflikter i den software som har styret dette.

 

Nu er der endeligt kommet en løsning på dette, desværre betyder dette, at de gamle og oprindelige billeder ikke længere er tilgængelige fra fotogalleriet. 

 

Vi håber, at du fremover får stor glæde af vores fotogalleri - har du lyst til at bidrage med indhold til galleriet, er du velkommen til at sende disse billeder på følgende mailadresse:

smed.john@gmail.com

 

Du kan åbne for fotogalleriet ved at trykke her

 

 

 

Mandag den 19. september var der medlemsmøde i Cykling Odenses Landevejsafdeling

Temaet for mødet var "Forening versus virksomhed"

 

Hjælpere til klubbens mange aktiviteter

Hovedbestyrelsen efterlyste at flere medlemmer giver en hånd med ved de arrangementer som klubben står for.

Efter en drøftelse af emnet og hvor det blev tilkendegivet at rigtig mange gerne vil give en hånd med fremkom mødet med følgende forslag:

1)     Det skal meldes meget tidligere ud når der er behov for hjælp til forskellige arrangementer.

2)     Registrering af om folk har hjulpet, og lade tilskud fra klub til medlem være afhængig af om man har hjulpet.

 

Klubbens udvikling. Hvordan ser rytterne på dette? Hvilken vej skal klubben udvikle sig?

Hovedbestyrelsen skal:

1)   Sikre at information om hvad der sker i klubben kommer ud til medlemmer

2) Udvikle de sociale fællesskab i klubben  – fx fællesspisning, fællestræning for ryttere.

 

Organisation

Morten Rasmussen udtræder af hovedbestyrelsen efter næste generalforsamling.

På mødet blev det oplyst at  Kim Skivild har sagt ja til at ville stille op som formand for landevejsudvalget, er der herudover medlemmer som vil bidrage til udvalgets virke opfordres man naturligvis til at stille op.

Træning

Vintertræning på yderkredesen af banen på Cross og MTB er der mange der gerne vil kunne fortsætte med her til det sene efterår og vinteren. På grund af de "ufattelige" vandmasser sommeren og efteråret igennem, vil træningen kun kunne forgå på yderkredsen. Rasmus Mejldal vil overveje at stå for dette.

Rasmus Moth, Mathias Munk, Emil Wårsøe kunne godt tænke sig at være trænere i Cykling Odense.

På mødet var der enighed om, at de nuværende rammer for træningen som Rasmus Mejldal har skabt, har været rigtig gode og at disse skulle videreføres.

I praksis vil det sige, at man dagen i forvejen på Facebook kan se:

  • hvilken ruteog hvilken type træning der skal køres.

Se også afsnittet for landevej på hjemmesiden.

 

Søndag den 25. september arrangerer Cykling Odense en tur til VM, hvor alle sponsorer og samarbejdspartnere er inviteret.
 
Herudover har vi inviteret en bred kreds af de hjælpere, som "altid" giver en hånd med, når vi i Cykling Odense kalder på dem.
 
Interessen for turen har været meget stor, derfor har vi netop lavet en ny aftale med vores busselskab om at sende en større bus af sted.
 
Dette betyder at Cykling Odense nu kan tilbyde vores medlemmer at tage med til VM, prisen herfor er:


295, - kr. for ikke medlemmer
200,- kr. for medlemmer


Tilmeldingen sker til Claus Rasmussen på telefon 20327383, efter først til mølle princippet.

 

Tillykke med de flotte enkeltstarts resultater ved DM Børn & Unge 2011.

Lørdag den 27. august blev der afholdt Danske mesterskaber i enkeltstart.

Cykling Odense´s Børn og Unge opnåede særdeles gode resultater.

Øverst på podiet lørdag:


Anders Egsvang Rasmussen som dansk mester i U17.
Robin Juel Skivild som dansk mester i U11.
Christian Bahr med Sølvmedaljen i U13.


STORT TILLYKKE TIL JER. 

 

Formand B&U Cykling Odense
Kristian Lilliendal


________________________________________

Skrevet af Anika Rasmussen på vegne af rytterne fra Cykling Odense

 

Fra d. 5-6. august var der DM i Århus.

Vi var 10 ryttere og en del forældre der tog derop.

Fredag formiddag kørte vi derop i regnvejr, så vi var lidt spændte på, om det også regnede deroppe. 

Det gjorde det, men mens vi spiste frokost, stoppede det heldigvis med at regne. Der kom dog en lille byge til, men det var ikke så slemt.

Vi kom i gang med løbet 15.30, kun 1 time efter tidsplanen og vi startede med 200m på tid hvorefter vi alle gik videre til sprint.

Nogen røg ud efter første sprint og andre efter lidt længere tid. Det endte med, at vi fik en medalje med hjem.

Efter præmie overrækkelsen skulle vi spise. Det var rigtigt god mad som Dorthe havde lavet til os.

Anika og nogle af drengene så  Post DK Rundt og så var det i seng.

Vi skulle allerede op kl. 6.00 sagde Ulla og Kristian, fordi løbet startede kl. 8.00.

Vi lagde ud med 500/1000m på tid, det gik rimelig godt for alle, vi fik et par medaljer med hjem.

Derefter var der en pause og så skulle vi køre 1/2/3km individuelle tidskørsel .

Arne B. var den eneste der ikke kørte tidskørsel. De andre kørte nogle gode tider og Anders L. og Christian B. gik videre til finale i U13, Rasmus i U15 og Anika i U16P.

Så var det tid til frokost som nogle af forældrene havde gjort klar til os.

Efter vi havde spist, fik vi resten af dagens program af vide.

Ca. 13.30 gik point løbet i gang, det gik rigtig godt også her fik vi medaljer - både i U13, U15 og U16P.

Så var det tid til finalerne i tidskørslerne, her fik vi 2 medaljer med hjem.

Derefter var der en lang pause så vi kunne spise masser kage og frugt som forældrene havde taget med.

Så skulle der køres holdløb, der var 2 hold i U 13, 3 i U15 og 3 i U17. I U13  bestod Odenses hold af Jonas, Emil, Anders og Christian B. Mads kom på et mixed hold.

Da de kun var 2 hold kørte de direkte i finalen.

Mads´s hold vandt.

I U15 var der Anika, Arne, Rasmus og Christian M. så var der et sjællandsk hold og et mixed hold.

I finalen var det Odense vs. Mixed og vi endte med sølv.

I U17 var Just med på det vindende hold.

Så var der præmie overraskelse hvor vi fik medaljer og fine blomster.

Så var det tid til at pakke sammen. De fleste af os spiste aftensmad sammen og derefter kørte vi mod Odense.

 

 

 Det var en herlig weekend og gode resultater… tak til alle.

 

 

Fra hovedbestyrelsen skal der lyde et meget stor tak til alle hjælpere som bidrog til, at gøre DM på landevejen i Nyborg til et fantastisk godt arrangement.

Vi har modtaget utrolig meget ros og anerkendelse fra såvel Tom Lund, Jesper Worre som de øvrige repræsentanter fra DCU, men mest opløftende var det at opleve de mange ryttere, som uopfordret kom og sagde tak for et rigtig godt DM.

Der skal også lyde en hilsen til Nyborg Cykelklub som bidrog med rigtig mange hjælpere, det var en fornøjelse at arbejde sammen med jer.

Alle der har bidraget til gennemførslen af DM vil vi gerne sige tak til endnu en gang - og ønske alle en rigtig god sommerferie.

Se også DM 2011 hjemmesiden, ved at trykke her.