Tjekliste og drejebøger for Sportslørdag

Generelt

Arrangører

Odense Kommune, Svendborg Kommune, Fåborg-Midtfyn Kommune, Kerteminde Kommune, Nordfyns
Kommune, Middelfart Kommune, Nyborg Kommune, Assens Kommune.
Fynske Idrætsforbund, Samvirkende Idrætsklubber i Odense (SIKO), DGI Fyn, Odense Idrætspark,
Destination Fyn.

Den ansvarlige for atletik, thriatlon og Cykling Odenses område er Sten Poulsen, telefonnr.: 28113422

Opgave Opgavebeskrivelse Ansvarlig
Kontakt til Odense Idrætshal                    I nogle tilfælde er det nødvendigt at kontakte Idrætsparkens vagtkontor på telefon 65 51 53 77. Koodinator
Program og tidsplan for eftermiddagen Udarbejdelse af program og tidplan for eftermiddagen. Arrangør og koordinator
Beachflag Der skal opsættes 2 til 4 beachflag ved indgangen til Cykelbanen. Beachflag ligger i kælderen under cykelbanen.  
Udpegning af koordinator Der skal udpeges en koordinator til at styre løjerne ved dagens event. Bestyrelsen 
Introduktion i klubhus Koordinator byder velkommen til alle frivillige og gennemgår kort eftermiddagens program og svarer på de spørgsmål som måtte melde sig undervejs. Forældre er naturligvis velkommen også. Koordinator 
Navnelabels og instruktørtrøjer I forbindelse med introduktionen udleveres, hvis størrelse haves, instruktrøjer og navnelabel  Koordinator
Bestilling af forplejning  Der skal bestilles en sandwich som forplejning til hjælpere  
Bestilling af billetter til aftenens selskab Efter de praktiske aktiviteter, afholdes der stor komsammen i Odense Idrætspark. Cykling Odense vil gerne deltage i dette og der skal inviteres hertil og billetter bestilles.  
Afslutning i klubhus Efter eventet, inviteres alle frivillige til afslutning i klubhuset, hvor der bydes på noget drikkeligt og der gives feedback af såvel hjælpere som koordinator. Alle frivillige på dagen                                     
Sociale medier Så snart det endelige program foreligger fra arrangør, indrykkes der opslag på Cykling Odenses Facebookgrupper Koordinator

Bane

Storskærm og speak                                          Hver klub stiller med en 5 til 10 slides, som afleveres til Sten Poulsen på e-mail stenpconsulting@outlook.dk eller i nødstilfælde på et USB-stik.  
Tidskørsel                  rekordforsøg Der skal findes en eller flere ryttere som skal gennemfører en tidskørsel, evt. i form af derniskørsel.  
Prøv banecyklen For at få mange interesserede på banen, skal der findes 3 til 4 frivillige hjælpere som kan hjælpe disse op på banecyklen og give en kort instruktion. 5 navngivne medlemmer
Uddeling af flyer Flyeren Begyndertræning på cykelbanen udleveres til alle børn som ønsker at modtage en flyer. Alle frivillige på dagen
Oprydning  Når eventet er afsluttet, skal det sikres at efterladensskaber fra dagens event ryddes op.  Alle frivillige på dagen 
Afslutning i klubhus Efter eventet, inviteres alle frivillige til afslutning i klubhuset, hvor der bydes på noget drikkeligt og der gives feedback af koordinator.                                                                                                       Alle frivillige på dagen                                    

 

Mountainbike

Opgave Opgavebeskrivelse Ansvarlig                
Opsætning af minibane

 

Minibanen skal opsættes, gerne dagen i forvejen, undgå at banen kører igennem sandgraven, for at minimere rengøring af såvel cykler som gulve inde i hallen. Start og mål finder sted foran indgangen til Cykelbanen.

Pavillion og højttaler med mikrofon opsættes i start/målområdet. Musik hentes fra Mobiltelefon.

 
Minestrimmel, pælehamre, højttaler og pavillion

Der skal være minestrimmel, når minibanen opsættes. Minestrimlen og pælehammer er i "Cross-skuret"

Højttalere og pavillion er under Cykelbanen og højttaler med mikrofon forefindes enten ved dommerbordet på cykelbanen eller i klubhuset.

 
Lånecykler til interesserede (1) Under cykelbanen er der et afsnit med lånecykler, find vores MTB´er, sadlen kan altid justeres.  
Lånecykler til interesserede (2) Det skal undersøges om en eller flere frivillige vil stille deres egen MTB til rådighed for eventet  
Lånecykler til interesserede (3)

Det skal fra gang til gang undersøges om der skal lånes flere MTB´ere 

Ikke relevant
Hjelme Inde på cykelbanen er der på inderkredsen en stor kasse med cykelhjelme, find 6 stk i tre foskellige størrelse  
Cykling i terrænet (1) MTB-Kidztræner og ryttere træner løbende ude i terrænet og interesserede opfordres til at komme og prøve at træne med.   
Cykling i terrænet (2) Ved start og målområdet skal koordinator i samspil med MTB-Kidztræner tilbyde børn og unge en tur på det opsatte spor.  
Cykling i terrænet (3) Alle der skal kører afleverer en værdigenstand i en plastkasse som garanti for at rytteren ikke føler sig fristet til at stikke af med cyklen.  
Konkurrence

Alle der har lyst til at deltage i en "Kør langsomt" konkurrence kan deltage heri. Der opsættes en ca. 25 meter lang bane med kegler og det gælder om at kører så langsomt som muligt. For hver gang rytteren rører jorden tillægges 2 sekunder.

Man kan vinde et gavebevis på et års medlemsskab af Cykling Odense, se gavebevis ved at trykke her

Brug dette dokument til at skrive tider ned på. Kør langsomt dokument.

 
Uddeling af flyer Flyeren Begyndertræning, MTB udleveres til alle børn som ønsker at modtage en flyer. Alle frivillige
Oprydning  Når eventet er afsluttet, skal der ryddes op på området. Alt minestrimmel fjernes og cyklerne rengøres og sættes ned under cykelbanen. Alle frivillige på dagen
Afslutning i klubhus Efter eventet, inviteres alle frivillige til afslutning i klubhuset, hvor der bydes på noget drikkeligt og der gives feedback af koordinator. Alle frivillige på dagen                                                             

Version 1: Godkendt af bestyrelsen, på bestyrelsesmøde den 22. jabuar 2024