Målsætning for Cykling Odense - Generelt

 
Selvevaluering - nuværende situation Mål - ønsket situation, hvad vil vi opnå? Aktivitet, - hvad vil vi gøre, handlingsplan Aktivitet - ansvarlig og deadline Resultat - hvordan kan vi måle succesen
Manglende kommunikation mellem medlemmer og bestyrelse. God kommunikation og færre "tabte bolde".

Som supplement til rytterrepræsentant opsætte en fysisk brevkasse i klubhus og på cykelbanen, hvor man anonymt kan fremsætte ønsker og dele planer.

Kommunikere ud på Facebook, at de fysiske brevkasser er etableret.

Mathilde Nødskov Aquirre, senest den 2024-01-05. Ved at måle, om medlemmerne bruger funktionen.
Vi har ikke afholdt klubmesterskaber eller klubfest i de seneste mange år. Målet er at gøre klubmesterskaber til en årligt tilbagevendene begivenhed. Vi ønsker at opnå et større socialt sammenhold medlemmerne imellem. Samtidig vil vi synliggøre at vi er en elitær klub, hvor det at deltage i konkurrencer er en naturlig ting.

Dagen/weekenden skal indeholde såvel et individuelt klubmesterskab, hvor vi kårer en vinder i de forskellige klasser for herrer og damer U9, U11, U13, Master, A, B og C som en holdstafet, hvor vi blander efter køn, klasse og styrke.

Klubmesterskaberne afvikles på en sikkerhedsmæssig forsvarlig rundstrækning, f.eks. på den 7 km. højresvingende rute i klubbens "baghave" ved Dyrgravvædevej, Langesø, Blæsbjergvej, Troelsevej og Skovmarken. 

Dagen afsluttes med klubfest og præmieoverrækkelse.

 

Henrik Millennium, deadline: august 2024.

Ved en deltagelse af 30 ryttere eller mere, der alle får en god oplevelse, har det været en succes og noget vi skaal arbejde vide med.

Cykling Odense Håndbogen er under implementering og er planlagt til færdiggørelse inden generalforsamlingen primo 2024.

Håndbogen er endnu ikke forankret tilstrækkeligt i bestyrelsen og blandt klubbens medlemmer.

At Cykling Odense Håndbogen reelt bliver det omdrejningspunkt for klubbens virke der navigerer efter en langsigtet strategi.

John Smed, sikrer at Årshjulets elementer følges og at Cykling Odense Håndbogens færdiggøres inden generalforsaamlingen primo 2024 og at der herefter holdes konstant fokus herpå. Vi "Gør som vi siger" - Walk the talk. 

Alle i bestyrelsen, med John Smed som mediator og indpisker.

Evaluering i henhold til Årshjul 2024-10-31

At vi ved den første selvevaluering i h.t. årshjul (oktober 2024) dokumenterer at Cykling Odense Håndbogens elementer er implementeret og forankret og på en score fra 1 til 5 scorer 4 eller derover. Følgende scoringsvejledning anvendes:

1. Ingen indsats eller resultatindikatorer

2. Overvejelser om indsats, enkelte resultatindikatorer

3. Eksempler på tilfældig indsats, nogle positive resultater og indikatorer

4. Flere eksempler på god indsats, mange positive resultater og indikatorer

5. En udbredt struktureret og målrettet indsats, overbevisende resultater og indikatorer.

Vi aftaler en del på vores møder, men meget af det vi enes om, løber ud i sandet fordi der ikke bliver fulgt op på tingene Et miljø, hvor vi kan stole på, at det vi aftaler også er det der føres ud i livet

Bedre selvjustits fra hvert enkelt medlem således at man kan regne med at indgåede aftaler overholdes.

Opfølgning på efterfølgende bestyrelsesmøder. Større skriftlighed med involverede parter.

 

Alle håndhæver dette.

Deadline: Omgående.

Ved at vi ikke skal vende tilbage til de samme problemstillinger igen og igen. Ved at vi bliver fri for at "slukke ildebrande" og i stedet kommer på forkant.
Vi har to biler som alt for ofte går i stykker. Både mekanisk fordi kvaliteten er for dårlig, men også fordi brugerne ikke behandler dem som var det deres egne En servicebil og en varevogn, begge med automatgear, der holdes i en fin stand, såvel indvendigt som mekanisk Sælge de nuværende biler og købe to af en bedre kvalitet. Indføre sanktioner mod dem, der afleverer bilerne i ringere stand, end de modtog dem. Kræve egenbetaling af selvrisikoen, hvis skaderne er selvforskyldt (ikke ved samkørsel med flere ryttere eller kørsel udelukkende i klubbens tjeneste)

En eller to personer udpeges til at finde egnede biler samt sikre et godt salg af vores nuværende.

Bestyrelsen, 2024-05-01.
 

Færre reparationsomkostninger og bedre køreoplevelse for brugerne.

 

       
Meget lille bredde Større bredde til at være fundament for klubben. Jo større bredden er, jo større er indtægter fra
medlemskaber, større sammenhold i klubben, flere til at være hjælpere, flere til at skabe liv i
klubben. Så det bliver en klub man gerne vil komme i – både for træning og hygge.

Lave mere begynder/motionisttræning. På landevejen er der ikke noget tilbud til dem der ikke er
B/U eller kører stærkt til seniortræning – hvor almindelige motionister ikke kan være med.


- Skemalægge ”mindre hård” landevejstræning – som er mere som en socialride end en ”die
before warm up”.
- Evt samtidigt med de andre seniortræninger.
- Lave flere social rides.
- Større fokus på at få folk til at komme til motionist banetræning.
- ”Månedsmedlemsskab” hvor man kan betale pr måned og så må træne til alle det åbent motion man har lyst til.
- Skabe mere fokus omkring begyndertræning. 
Gøre træningsplan mere synligt,

Påbegyndes primo 2024, deadline 2024-04-01.

Anika Rasmussen og Thor Mårtensson.

 Stigende antal medlemskaber
 Flere deltagere til træning.
Damer. 

Meget få kvinder i klubben, meget lille bredde.

Større tilgang af kvindelige ryttere til klubben.

Større mulighed for at finde talenter.

Socialrides og træning for kvinder.

Påbegynde noget opsøgende arbejde.

Skabe fællesskab – piger kan bedst lide at være sammen med andre, hvor de ikke føler sig overrumplet af drengenes fysik. Pigerne skal have lyst til at komme til træning – også for det sociale.

Lave et ”development team” – så pigerne kan have noget at arbejde henimod og få guidance og hjælp til at finde hoved og hale i alt det cykling. Det er altså svært hvis man ikke lige har cykling i familien.

Påbegyndes primo 2024, deadline 2024-04-01.

Anika Rasmussen og Thor Mårtensson.

Flere kvindelige medlemmer.

Flere kvinder til træning og flere kvindelige medlemmer.

Markedsføring af
CO – lige for tiden er der ikke nogen markedsføring af Cykling Odense

At få flere
medlemmer

 

Kampagne på sociale medier om
mulighederne for at cykle i klub
og køre løb  og derfor bør der laves
en kampagne om CO ”Gå til
cykling”

Beskrive hvad kampagnen skal omhandle.

Udarbejde budget for hvad kampagneinvestering vil udgøre og få dette godkendt af bestyrelsen.

Anika, 
Kampagne skal
starte i 2024. Deadline 2024-06-01.
At få 20 nye
medlemmer i
2024

Version 1: Godkendt af bestyrelsen, på bestyrelsesmødet torsdag den 20. november 2023